10 januari 2012

En bra mamma, sen en trött Therese

Eget säte på spårvagnen, då sitter man som ett tänt ljus hela vägen.
I dag har jag varit en bra mamma. Mannen har ledigvecka vilket innebär att Theodore inte går på dagis på tisdagar och torsdagar. I dag jobbade dock pappan i alla fall så jag och Theodore hade en heldag tillsammans igen. Jag ville slå på stora mystrumman så vi styrde kosan mot Bergakungen och Theodores första biofilm! Han var jätteduktig hela vägen och satt som ett tänt ljus på spårvagnen och väntade tålmodigt de 35 minuterna innan filmen skulle börja.

Han fick själv välja vad vi skulle se, och det blev Pettson och Findus - Glömligheter. Som vi sett en miljon gånger hemma. Men det var den han ville se så då blev det den vi såg. Med popcorn och äppel-Mer. Pojken var mycket nöjd men tyckte att ljudet var lite väl högt. Vi har alltid rätt låg volym här hemma.

Med popcornlådan i ett stadigt grepp.

Efter bion åt vi hamburgare innan vi åkte hem. Efter fyra timmar ute på stan var vi båda ganska trötta så vi tog fram vattenfärgerna och hade en liten målarstund medan vi sjöng med till låtarna på Theodores egen Spotify-lista. Givna hitlåtar som Hajarna, Vipp på rumpan-affären, Ketchup ska prutta och Tänk om jag hade en liten, liten apa.

När pappan kom hem vid halv fem var jag slut som mamma och människa och var tvungen att sova i två timmar. Sedan dess har jag ätit köttfärssås och försökt piggna till. I morgon ska jag träffa fina Caroline för lunch och tjatter. Sedan ska jag ta några utflyktsfria dagar.

Inga kommentarer: