16 februari 2011

Påtvingad pausering

Nu har vi haft sjukstuga igen här i det sharpska residentet. Theodore började visa förkylningstecken i fredags men han verkade hyfsat pigg i lördags så vi drog iväg till Jordlingar på Världskulturmuseet tillsammans med Alexander och hans mamma. Väl där visade det sig snabbt att Theo inte alls var i form och vi åkte hem ganska snart, och tur var det för på kvällen blev han snabbt mycket sämre och natten tillbringades på jourakuten här i Gamlestaden. Krupp löd diagnosen och luftrörsvidgande blev medicinen.

Som om inte en genomförkyld och väsande pojke vore nog så vaknade jag på söndagsmorgonen med magsjuka. Yes. Hela dagen var jag som en trasa men mot kvällen var det bättre igen.

Sedan dess har jag blivit bättre men Theodore sämre. Förkylningen hänger i och han har nu även fått min magsjuka och är en mycket liten och mycket hängig man. Så vi har lite paus i vardagen just nu. Inga måsten eller borden. Vi tar tiden som den kommer och stannar inomhus. Ser på Bolibompa och slumrar. Leker fem minuter här och där.

Som tur är finns det små ljuspunkter i tillvaron så att åtminstone vi vuxna får skratta lite mellan alla nedbajsade sängkläder och hostfyllda nätter. Lite senare berättar jag om en av dem.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej!
Men usch och fy för sjukstuga! Vet hur det är, inne en hel vecka med mina tjejer. Falsk krupp är ju så äckligt! Stella hade en sådan natt och jag själv hade det när jag var liten. Men som tur är är det ju inget farligt vad jag vet, bara lite svårt att andas ;-)
kram!

Eleonor sa...

Krya på er stackare!
Det räcker väl med en sjukdom åt gången...