28 mars 2010

Så här söt är man helgen innan man fyller ett år


Ja, för imorgon fyller min lilla kille ett år. Det är inte klokt faktiskt. Det senaste året har känts som en dag eller en livstid. För exakt ett år sedan ringde jag till BB och var orolig över att sköterskorna räknat fel på timmarna som gått sedan vattnet gick. Mycket riktigt fick jag order att komma in så fort jag ätit frukost morgonen efter för att föda barn. Och så blev det också - och halv fem på eftermiddagen hade vi en liten son. Fantastiskt när man tänker efter.

Theodore har i alla fall redan fått massor av presenter och det blir nog inget presentöppnande imorgon. Däremot ska vi göra en tårta så fort jag kommer hem från jobbet. Den ska han få äta och kladda med hur mycket han vill tills han tröttnar.

Imorgon är också dagen då mamma och Hampus åker hem. Vi har nämligen haft finbesök ända sedan i torsdags. Mamma tog min lilla brorson och åkte ett väldigt försenat tåg till Göteborg. Det har varit så himla mysigt och de två kusinerna har lekt och myst och pussats i massor. Det har varit helt ljuvligt att se och jag känner mer än någonsin att jag vill att Theodore ska få ett småsyskon. Lite senare.

Jag återkommer imorgon kväll med tårtbilder.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej på dig!
vilket sött foto!
Har inte varit så aktiv i bloggvärden på ett tag- som du förstår!
Grattis till lille T (en dag för tidigt). Hoppas han får en fin dag i morgon o får kladda med tårtan. Det fick Stella idag då vi firade henne idag.
Vet du vad? Jag har fått tag i mitt garn nu *glad* Så snart ska filten bli klar!
hoppas vi kan ses snart o virka o prata!
KRAM!!

Knit-Marie sa...

Oj...fotot kom inte upp...men jag vet ju hur söt han är. Grattis Theo!!