01 december 2009

Onda munnen

Idag har vi inte gjort mycket mer än varit till bvc. Theodore har så ont av sina kommande framtänder att jag inte vill dra ut med honom för mycket.

Det är så svårt att avgöra vad som är tänder och vad som kan vara en begynnande sjukdom. Symptomen är så lika. Han har varit hängig och trött hela dagen men inte känts så varm. Han har lite rinnsnuva, hostar och dreglar jättejättemycket. Nu ligger han och gnäller och gråter i sin säng och kan inte somna. Han tuggar frenetiskt på nappen och sina fingrar.

Alla de här symptomen skulle kunna tyda på en förkylning med ont i halsen, men det skulle lika gärna kunna vara tänderna.

Jag lägger mina pengar på tänderna i alla fall - för man ser ju faktiskt att de är på väg. De syns igenom tandköttet nu. Dessutom vill han inte ha bröstet utan tuggar bara (tur att jag har amningsnapp annars hade jag säkert varit helt sårig nu) och han brukar vilja amma när han är sjuk.

Jobbigt är det i alla fall. I natt sov Theodore jätteoroligt och jag var uppe säkert 15-20 gånger. I kväll är det värre och han kan inte somna alls utan ligger bara och gnäller och gråter och tuggar. Dessutom jobbar mannen natt så jag är ensam om en timme eller så. Fram till strax efter 06. Snälla säg att Theodore får sova i natt. Och jag. Snälla.

Dagens humör: Först bra men nu inte lika bra för att jag oroar mig för en vaken natt.
Dagens väder: Soligt!
Dagens frukost: Grahamsgrynsgröt med äppelmos och mjölk.
Dagens lunch: Strömmingslåda med potatismos och ärtor.
Dagens middag: Mac'n'cheese.
Dagens godis: Inget.
Dagens klädsel:
Blå jeans, rosa/svart/gul/blå-mönstrat linne, lila linne, grå strumpor.
Dagens frisyr: Snedlugg och hästsvans.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Theodore i min mössa.
Dagens sämsta: Theodores onda mun.
Dagens vill ha: Sömn i natt.
Dagens utflykt: BVC.
Dagens sticning/virkning: Kastat bort en grönblå hjälmmössa, lagt upp för en svart.
Dagens låt: Ingen musik idag. Heller.
Dagens saknad: Min pappa.
Dagens dummaste:
Nattjobb.
Dagens sjuka: Kanske Theodore, men jag tror på tänderna.
Dagens drog: Film och stickning.
Dagens roligaste: BVC.
Dagens köp: Ingenting.

Inga kommentarer: