06 augusti 2007

Duktighetsminister

Idag har jag varit duktig för första gången på riktigt länge. Kanske som en motaktion mot min extrema oduktighet igår. Hur som helst, det vill jag inte prata om. Istället ska jag skryta om min duktighet.

Först gick jag till jobbet på min första dag sedan semestern. Det var duktigt. Innan dess åt jag frukost! På jobbet åt jag en massa frukt och så kycklingklubba utan skinn till lunch. Och så fixade jag det där med olycksfalls- och livförsäkringen som jag lovat mamma (den som var en barnförsäkring till för ett pat dagar sedan). Sedan åt jag en banan och tränade och drack vatten och åt en banan till. Sen handlade jag nyttig mat och matlådor (jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag är så otroligt trött på att äta ute). Sedan åkte jag hem och lagade mat som jag äter nu. Och som blir matlåda imorgon. Och någonstans däremellan köpte jag lite garn och skrev ut ett fint mönster som jag tänkte pröva mig på. Det är komplicerat och på engelska och med färgbyten som jag inte alls behärskar. Men eftersom jag är så duktig fixar det sig nog.

Inga kommentarer: