07 augusti 2007

Träningsvärk och mönsterstickning med två färger

1. Jag har träningsvärk som en tok idag. Och ännu värre blir det imorgon. Och då är det träning igen. Men det känns bra bra bra. Trots att det var första träningspasse på evigheter känns det bra. Kroppen känns... hård. Fast liksom (det är en lögn, min kropp är det sladdrigaste som finns näst efter slime).

2. Jag är glad att jag inspirerades av Ilsefin (kolla min länklista) och fyllde i en av mina stickluckor. Mönsterstickning med flera färger. Jag kan inte säga att jag lyckas lika bra som hon. Jag valde ett lite för tunnt garn och borde nog lägga till ett par maskor. Jag har redan börjat om en gång och använt större stickor och det hjälpte lite men vantgrejen är fortfarande alldeles för smal. Vet inte om jag ska orka börja om eller modifiera mönstret lite. Om jag lägger till några maskor nu, och minskar längden på vanten fram till tummen så kanske jag slipper göra om. Jag tyckte att vantgrejerna var lite långa ändå.

3. Jag har varit duktighetsmästare idag igen. Ätit ordentlig mat och frukt och diskat och packat upp och bäddat rena lakan och plockat saker. Träningsvärk till trots.

Inga kommentarer: