01 juni 2012

Stora rensardagen

Puh! Nu ligger jag och sängbloggar och vilar ryggen. Shit vad jag har rensat i våra garderober idag. Jag hade massor av kläder jag inte kan eller vill använda längre. Galgar och lådor var fulla men jag hade aldrig något att ta på mig. Känner ni igen er?


Theodore hade också en hel del urvuxet och jag visste inte vad jag skulle göra av allt. Visst, man kan sälja på Tradera men jag tycker att det är alldeles för mycket möda för lönen. Jag behövde göra mig av med kläderna men det kändes dumt att slänga sådant som är helt och rent.


Räddningen blev en lapp på grinden. En ideell insamlingsorganisation samlar ihop kläder, skor och leksaker som de skickar till Litauen. Tror jag att det var. Man ska bara ställa ut sina säckar utanför grindarna på onsdag så kommer de och hämtar upp dem. Jättesmidigt för mig, och så kommer kläderna till användning för andra. Win Win!


Tre hela svarta sopsäckar fick jag ihop. Under helgen ska jag nog ta mig en titt i Theodores leksakslådor också. Där finns en hel del som han inte leker med längre.


Mitt skräp blir kanske någon annans skatt och imorgon blir det förhoppningsvis tvärtom. Då ska jag och Sofia nämligen ut på en loppisrunda och det är jag som får användning för sådant som andra inte vill ha längre. Fint det där med andra hand.


Godnatt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Celine - Maskrosbarn med Aspergers sa...

Mmm.. jag älskar loppisar. Hos oss har vi en loppis där man kan lämna in kläder, leksaker, skor, barnartiklar så som badbalja, barnmatstolar, vagnar, cyklar etc. Vi sätter själva våra priser och sen tar hon som har butiken 30% av de vi såt för, resten får vi tillbaka. =) Använder ofta den loppisen, både för att sälja och för att köpa.