03 juli 2011

Kalufs nummer ett

Långhårig och söt i inbakad fläta.

Vi var ju och klippte oss igår. Johan på Salong Edward höll i saxen och han är så himla bra! Stället är döpt efter Edward Scissorhands - bara det liksom! Vi är så himla nöjda, alla tre har alltid blivit lika fina alla gånger och han har toppenhand med Theodore. Första två gångerna var det gråt och snabba klipp med saxen med pojken i mitt knä, men det blev jättebra ändå. Den här gången satt lillpojken själv och som ett tänt ljus hela tiden. Han såg faktiskt ut att ha det riktigt mysigt. Det går så mycket lättare när man kan förklara innan vad som ska hända, och så gillar ju Theodore att bli borstad och kammad.

Ja, och så här fin blev han. Alla lockar kvar, men en fin liten pojkfrisyr. Letar ni efter en bra barnfrisör i Göteborg vet ni var vi tycker att ni ska gå.

Ser ni en liten beauty queen? Det gör jag.


Föräldrarna då? Vi blev också fina men vi har inte fastnat på bild ännu. Jag klippte av flera decimeter och måste vänja mig lite innan jag känner mig helt hemma i mitt eget hår. Men det känns fräscht och nytt och skönt! Mannen sportar nu en regelrätt page och ser mycket grungig ut. Stilig såklart.

Och nattningen då? Den gick fuskigt bra idag. Theodore skippade sin middagslur idag och var jäääättetrött redan vid fem-sextiden. Inte sådär maniskt intensivtrött som barn gärna blir - utan mysigt trött och ville sitta i famnen och kramas hela tiden. Så vid sjutiden var pojken redan i sin pyjamas med borstade tänder. Jag läste saga frö honom i sängen och när jag sjungit första versen i Sov du lilla vide sov mitt lilla videung redan. Lätt som en plätt ikväll.

Är det inte dags för lite familjefilm förresten?

1 kommentar:

Daisy sa...

Men jösses... jag smälter... Vilken otroligt söt grabb ni har. =)