04 juli 2011

Hår och hattar

Torka någon gång då!

Nu borde jag sova för länge sedan, men det gör jag inte. Istället sitter jag och väntar på att mitt hår ska torka. Jag fick nämligen hårfärgningspanik när jag såg mig i spegeln och var bara tvungen att färga det genast - trots att det var lite sent. Utväxten var egentligen inte så farlig, en halv centimeter kanske, men färgen! Oj vad den hade solblekts. Luggen var helt röd-orange-randig och allt såg bara dassigt ut. Fram med färgpytsen!

Det är inte så att jag har världens tjockaste hårman men det tar verkligen evigheter för den att torka när man bara väntar och väntar. Inte vågar jag ta fram hårtorken heller för då kanske Theodore vaknar.

Nattningen gick förresten rätt bra idag med. Snabbaste hittills om man bortser från fusk-kvällen igår. Det tog ungefär 40 minuter allt som allt och det märktes att Theodore börjar fatta galoppen för det var inte alls samma lekfullhet i rymningarna idag. Han kom visserligen upp säkert ett tiotal gånger - men han följde alltid snällt med tillbaka till sängen och lade sig själv. Till slut ville han att jag skulle sitta i fåtöljen och då visste jag att han tänkte stanna i sängen. Det gjorde han och efter några minuter sov han. Det känns redan väldigt mycket bättre och tanken på att natta pojken fyller oss inte längre med skräck. Bra!

Den här snygga kepsen valde Theodore ut igår. Han var mycket bedårande i den.
Tyvärr har vi redan tappat bort den på stan. Och vi kan inte ens skylla på honom.

Inga kommentarer: