20 mars 2011

Snarkning, tack!

Klockan är tio i åtta och jag ligger äntligen i min stora sköna säng. Helgen har varit toppen med kalasgod tårta och perfekta tvåårspresenter. Böcker och kläder och briotåg och brandbil och iggle piggle. Theodore var störtnöjd med sitt tidiga födelsedagsfirande.

Men varför ligger jag i sängen klockan åtta en söndagkväll? För att jag är dunderförkyld och har varit på resande fot sedan klockan elva i förmiddags. För att jag hela natten till idag slagits om utrymme i sängen tillsammans med en pojke på snart åtta och en pojke på snart två och därför knappt sovit alls. Därför.
Dessutom är även Theo lite krasslig och vaknar rätt mycket på nätterna så jag vill försöka hinna få in så många timmar som möjligt.

Alltså tackar jag för mig idag och hoppas att natten blir fridfull eftersom mannen jobbar och inte kan hjälpa till med eventuella nattvakor.

God natt!

Inga kommentarer: