21 mars 2011

Kalashelgen enligt Theodore

Theodore här. Eftersom mamma är jätteförkyld och trött tänkte jag hjälpa henne att rapportera lite om min fina kalashelg hemma hos morfar. Jag träffade jättemånga snälla släktingar och åt massor av god matt och bullar! Och så fick jag spela piano. Det var verkligen min grej det där med piano.

Men först åkte vi tåg. Jag och mamma åkte in till stationen extra tidigt så att vi kunde titta på alla olika tåg som stod vid perrongerna. Det var spännande och jag lärde mig att tågen säger PSSSSSHHH!

Det är faktiskt nästan helt omöjligt att inte somna när man åker tåg.

Jag fick så himla mycket presenter hemma hos morfar. Det kom fram nya paket hela tiden kändes det som och till slut fick mamma hjälpa mig med pappret för jag var helt slut i fingrarna.. Jag fick en tågbana, kläder, massor av böcker och en jättestor röd brandbil. Till exempel.

Och så fick jag Iggle Piggle! Herregud så glad jag blev. Tänk att Iggle Piggle ska bo hemma hos mig!

Iggo!

Så här fin var tårtan som tant Jeanette hade gjort till mig. På insidan fanns chokladpudding och hallonmousse och jag åt tills magen var helt full. Då åt jag lite mer, typ fyra bullar och några godisbitar jag tiggde till mig. Det var himla smart av mig att lära mig säga "godis" helt klockrent. Alla tycker att det är gulligt och vill ge mig. Synd bara att det inte verkar funka på mamma och pappa här hemma.

Ajuste vi hade en tårta som storebrorsan dekorerat också. Den var också god.

Morfar och jag spelar på pappas telefon.

Som jag sa, det är typ helt omöjligt att inte somna när man åker tåg.

Som tur är var resan fem timmar lång så det fanns gott om tid att leka med mina nya saker.
Over and out från Theodorski!

3 kommentarer:

Emma sa...

Så söt! :)

Jennie sa...

Hahaa, så söt han är!!! Kul med alla fina bilder och mums vilka tårtor, de såg goda ut:)
Kram

Anette sa...

Vilken härligt 2-års kalas, fina presenter och fina tårtor!
Marcus är sjuk, har haft hosta och feber 1 vecka nu. Gick på dagis idag då han inte haft feber på hela gårdagen och var pigg och glad. När jag hämtade honom hade han 38 gr igen och somnade på soffan innan maten var klar....
Pussa Theo från oss, vi skickar en present till hans riktiga födelsedag! Kram!