25 januari 2011

Buzzning: Cliniderm

Januari är en jobbig månad. Alla roliga helger är slut, kontot är tomt och solen syns typ en kvart om dagen. Energidepåerna är slut och huden är torr. Men vänta! Det där sista kan jag kanske råda bot på! Vad sägs om att få lite gratis hudvårdsprodukter från Cliniderm? Hudvårdsprodukter som dessutom är anpassade till vårt nordiska klimat. Så här säger de på sin hemsida:

"Det nordiska klimatet skiftar kraftigt, och det är påfrestande för huden. Vintern är kall och torr, vilket lätt leder till synliga ålderstecken som torrhetsrynkor och minskad lys-
ter. Dessutom kan huden bli mer mottaglig för irriterande ämnen eftersom torr hud har ett svagare naturligt skydd. Då behövs extra vårdande produkter med fuktbevarande och återuppbyggande ingredienser som stärker hudens skyddsfunktion.

När det sedan blir varmt och fuktigt ökar hudens talgproduktion och den kan kännas fet och blank. Sol och bad torkar ut och gör att huden får problem att binda fukt. Då är det viktigt att fortsätta hjälpa huden att bevara fuktbarriären med en lättare kräm som ger mer fukt, utan att innehålla så mycket fett.


För att möta dessa skiftningar innehåller alla våra krämer en s k klimatblandning, som balanserar hudens fukthalt. Den hjälper till att bevara och stärka hudens fuktbarriär och motverkar därmed ålderstecken som torrhetsrynkor och minskad spänst."
Det låter ju himla smart tycker jag, och jag hoppas att det fungerar. Jag ska pröva produkterna i veckan, men så länge kan jag utlysa en tävling om fyra stycken prov-kit som ni får slåss om på ett civiliserat vis. Närmare bestämt genom att svara på tre frågor och ge en motivering till varför just ni ska vinna. Som det brukar vara alltså. Svaren hittar ni på Cliniderms hemsida och ni skickar dem och motiveringen till: therese.sharp @ gmail.com (utan mellanslag kring snabel-a:et)

Frågor:
1. Vad är det för skillnad mellan Cliniderms dag- och nattkräm?
2. Vilken av Cliniderms rengöringsprodukter är till för normal/blandad hy?
3. Hur använder man Cliniderms "serum"?

Svaren vill jag ha senast den 29 januari. Lycka till!

2 kommentarer:

Jenky sa...

Roligt!

Dock har jag precis gått tillbaka till Vichy-serien och vågar inte byta mot något annat igen eftersom det har varit den enda serien som fungerar för just min hud. Men jag har testat Cliniderm tidigare och tyckte att det var bra. :)

Jennie sa...

Jag tävlar och skickar mitt mail till dig i kväll! Kraaam Jennie