Buzzador är alltså en marknadsföringskanal där konsumenter delar med sig av sin ärliga uppfattning om produkter eller tjänster. Oftast går det till på följande sätt: När man registrerar sig svarar man på ett antal frågor som hjälper till att avgöra vilka kampanjer man passar för. Livsstil, intressen och sånt. Sedan får man erbjudanden om att anmäla sig till kampanjer, och gör man det har man chans att bli utvald att delta. Blir man utvald får man hem varuprover (om det inte är en tjänst man ska pröva) som man dels ska prova själv, dels låta vänner/bekanta/arbetskamrater etc. pröva. Du ska berätta om produkten och ta reda på vad de andra som prövar tycker. Sedan ska du rapportera om detta till Buzzador. Skulle man vara ointresserad av produkten/tjänsten kan man givetvis tacka nej till att delta.
Jag som arbetar inom marknadsföring tycker att det här är ett extra spännande sätt att prova nya produkter men om man bara gillar att prova saker lite före alla andra är det också en bra grej.
Och har det nu med blöjor att göra är det en ypperlig kampanj för alla blöjbarnsföräldrar. Så hör du till en av målgrupperna tycker jag att du ska hoppa på. Målgrupperna är:
- Föräldrar med barn födda mellan 1 juli 2010 och 1 september 2010. Här rör det sig alltså om riktigt små bebisar, men även gravida som beräknas föda inom de närmaste dagarna.
- Förädrar med barn födda mellan 1 januari 2009 och 17 mars 2010. Det vill säga barn som är ca. 6-18 månader gamla. Den här inbjudan kommer att gå ut till målgruppen inom bara några dagar så vill du vara med är det bråttom med anmälan. Ju snabbare du registrerar dig desto större chans att du kommer med.
Klicka här för att komma till registreringssidan. Använder du denna länk kommer din registrering att ge mig extra buzzpoäng, anmäler du dig på annat vis får du gärna ange mitt Buzzador-namn, thepas.
Vill du läsa mer om Buzzador kan du göra det på buzzador.se.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar