14 augusti 2010

Ett-stuga, två-stuga, tre-stuga ...

sju-k-stuga.

Den här helgen skulle jag åka med jobbet på barnmodemässa i Köpenhamn. Det blev inget med det. Inget barnmode, ingen oavbruten nattsömn i sköna lakan och ingen hotellfrukost. Mannen har smittats med barnets förkylning och jag kunde omöjligt lämna en sjuk man att ta hand om en sjuk son. Jag är besviken men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk. Snörvlar gör jag dock, eftersom det verkar som att jag står på tur.

Theodore hostar och snorar vidare men verkar aningens piggare. Mannen har varit helt utslagen större delen av dagen och jag har börjat få nästäppa och sträv hals. Hej familjeförkylning.

Det här har vi inte tid med så jag dricker Echinagard för allt vad tömmarna håller. Hål tummarna!

1 kommentar:

Mia sa...

Oj, ocg då har ni inte ens börjat dagis än med allt vad det innebär av alla möjliga bacillier! SKämt å sido. Hoppas ni kryar på er snart och att du får lyxa med ostörd sömn en annan gång.