06 juli 2010

TB!

Idag har jag inte tid att blogga för jag ska läsa om Sookie och Bill. Det får jag faktiskt för pojken sover och köket är rent. Jag har antecknat vad jag ätit idag och cyklat fem kilometer extra. Nu vankas cola zero med citronskivor i. Det har min man fixat åt mig. Jag har en bra man.

Men så åter till boken. Jag har bara kommit några sidor in och Sookielicious har just räddat Billieboy från de där vampyrdränerarna. Som i början av serien ni vet. Men i boken blir inte Sookie skadad och dricker inte Bills blod. Jag tycker inte att boken är dålig än i alla fall. Mycket räddas på grund av att den är skriven i jagform ur Sookies synvinkel. Det blir lite mindre tonårsroman då på något sätt. Eftersom Sookie faktiskt är vuxen.

Jag återkommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får inte skriva SOM i serien!!! Böckerna kom först! och är så sjuuuuukt mycket bättre! säg till när du vill ha mellan storiesarna!
/Sushila

Thepas sa...

Jamen förlååååt då! Jag har ju sett serien först och då blir det lite bakvänt.

Jag har läst typ 100 sidor i den första boken och har sju böcker kvar efter den. Men sen lovar jag att säga till!