11 januari 2010

Varför kan inte en kaka vara för alltid?

Igår kväll bakade jag en kaka, en enkel kladdkaka utan krusiduller. Nu är den slut, eller ärligt talat tog den slut redan imorse.

Leilas recept, för att jag hade tappat bort mitt egna braiga. Lite för sent upptäckte jag att man skulle ha mörk choklad och inte bara kakao. Det blev gott ändå.

Ingredienserna kom bland annat från skafferiet. Här ser ni en av de smarta utdragbara hyllorna som vi fick i julklapp av mamma.

Man måste smaka smeten för att se om den är bra. Man måste också ta en bild där det ser ut som att man äter bajs och tycker att det är jättegott.

Så här smaskig blev kakan till slut. Självklart åts den tillsammans med Lemoncurd-glass och min favoritsaft.

När jag ändå höll på att fota stök i köket så passade jag på att knäppa lite extrabilder så att ni kan se hur det ser ut här hemma.

1 kommentar:

ele sa...

Inte läskas så!!! ;)n
Nu blev jag grymt kaksugen.