12 januari 2010

God morgon!

Nyheter på teve, citronyoghurt i ett glas och en Theodore som leker på i sin hörna. Det låter ju mysigt och det är det visserligen, men jag önskar att klockan inte var sex och att vi inte hade varit vaken i en timme redan.

Det här är en av de mindre upphetsande sakerna med att en i familjen arbetar skift. Att bebisen lätt vaknar av liv och rörelse i lägenheten under udda tider på dygnet. Den här veckan jobbar mannen förmiddag och går upp strax innan fem. Theodore var inne i en orolig sömnperiod mellan tre och fem ungefär och jag hade varit uppe ungefär en miljon gånger (eller kanske 5-6). När Theodore vägrade somna om eftersom det ju är väldigt mycket mer spännande att vara vaken än sova när alla andra är vakna var jag inte överlycklig. Eftersom mannen skulle iväg till jobbet var det bara för mig att gå upp.

Jag gjorde en vällingflaska i hopp om att något varmt och mättande skulle få pojken sömnig. Icke. Så nu hänger vi här i vardagsrummet och är glada åt att nyhetsmorgon äntligen har börjat. Nu återstår att se när pojken kommer att vilja sova igen. Helst väldigt snart.

---------------------

Och i extra godmorgon-present fick jag nu en sån där trevlig bajsblöja där bajset smetats ut över hela ryggen och halva benen. Precis vad jag behövde.

Inga kommentarer: