04 december 2009

On the waggon

Inte så mycket har hänt idag. Jag och Theodore stannade inne hela dagen efter gårdagens sovfiasko i stan. Vi tog en tur till Konsum för att köpa fredagsmys. Det var liksom det. Annars har det varit lite städning och bebislek.

Theodore är piggare idag, det märks på leken. Idag har han underhållit sig själv på golvet som vanligt och utforskat vardagsrummet. Det är fint att se.

Dagens humör: Bra.
Dagens väder: Vet inte så noga, vi gick ut på kvällen och då var det mest mörkt.
Dagens frukost: Ett knäcebröd med stekt ägg, ett grovt bröd med stekt ägg.
Dagens lunch: Två micrade korvar. Sad.
Dagens middag: Fredagsmys.
Dagens godis: Smågodis, Sombreros, lite glass och Cola light.
Dagens klädsel:
Blå jeans, ljus- och mörkgrönrandigt linne, gråbeigerandig kofta och svarta strumpor. Samma som igår.
Dagens frisyr: Snedlugg med hårspänne och hästsvans med fläta.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Att jag vann 25 kronor på Triss.
Dagens sämsta: Skatteskulden. Vill vara av med den nu.
Dagens vill ha: Fredagsmys.
Dagens utflykt: Konsum.
Dagens stickning/virkning: Virkat klart vagnsfilten. Börjat på en ljusblå hjälmmössa i rester av Drops Eskimo.
Dagens låt: Nån Shakira. Hon sjöng på Skavlan. Alltså det var den enda jag kommer ihåg att jag hört.
Dagens saknad: Pappi.
Dagens dummaste:
Jag som inte orkat städa som jag skulle.
Dagens sjuka: Theodore, men han börjar piggna till.
Dagens drog: Virkning och Viasat History på teve.
Dagens roligaste: Norska. Skavlan intervjuar Dolph Lundgren och frågar om "slåssning". Slagsmål alltså. Hejdlöst hysteriskt roligt.
Dagens köp: Lösgodis, bröd, smör, glass, Sombreros, Cola light, alkoholfri cider.

Inga kommentarer: