28 december 2009

Dan före dan

Före Theodores 9-månadersdag såklart!

Vi har haft fullt hus ett par dagar och uppdateringen har varit dålig. För att kompensera en aning bjuder jag på bildkavalkad från helgen.

Till att börja med har jag försökt lära mig virka annat än mormorsrutor. Det går långsamt framåt men det där med broderi på virkade småvarelser är inte min grej direkt. Jag har i skrivande stund även virkat en liten Nosferatu och börjat på en vampyrdrottning. Mönstrena kommer från boken Virka läskigt söta figurer.

Sharp-residentet har i helgen varit fullproppat av folk. Pappa och Jeanette var på besök, och så har vi Edward nu i mellandagarna. Theodore var först lite skeptisk till sin morfar men sen gick det bra. Särskilt då han fick göra en massa bus, som att leka med vattenglas.

Brorsorna är så söta tillsammans. Båda lika omedvetna om världen omkring dem på en niomånaders och en sexårings vis.

När pojkarna Sharp leker kan det sluta lite hur som helst.

Båda barnen (och vi vuxna) fick julklappar. Theo fick bland annat Alfons-böcker och Edward Lego. Här sitter far och son och knåpar i köket.

Medan Legot byggdes lekte Theodore med morfar och Jeanette på golvet. Jag rensade och sorterade i skafferiet eftersom vi äntligen (tack mamma och pappa) fått utdragbara hyllor där.

Julgris... ehm, Theodore, passade på att ta ett bad och få en hårtvagning av självaste morfar.

... och efter det kan man bli så himla trött att man somnar på stört i sängen.

4 kommentarer:

Jenky sa...

Jag skrattade så jag dog åt den där korgbilden! Jag älskar din Theohumor. :D

Knit-Marie sa...

Den där badpojkebilden går inte av för hackor!!!

lelle sa...

Tack för senast.
det var så trevligt att vara hos er men det var lite för kort tid bara. jeanette hälsar med

Eleonor sa...

fnissar åt bilden på Theo i den röda nättunnan eller vad den kallas :)