01 juni 2009

Utedagar

Igår var det stekhett och soligt ute. Lilla familjen Sharp åkte in till Slottskogen för att ansluta alla andra familjer i hela Göteborg på Metros initiativ Barnvagnsrullet. Tipspromenad och sånt. Vi kom fram, stannade i 30 sekunder och bestämde oss för att det verkligen inte var något för oss. Stekhett, miljoner människor och timlånga köer till tält med värdelösa gratisprodukter. Suck. Vi gick upp till djuren istället och promenerade i stupbranta uppförsbackar. Vi stod tio centimeter från en vilande älgtjur med bara ett litet staket som skilde oss åt. Det var som värsta djungelsafarit. Om djungeln var den svenska urskogen alltså. Eller en vanlig landsväg.

Efter nära-djur-upplevelsen promenerade vi vidare till Masthugget. Där ammade jag Teddy medan vi lyssnade på två tonårstjejer som pratade om sina liv. De var inte alls så störande som jag antog att de skulle vara. När barnet var nöjt och belåtet gick vi vidare till Pizza Hut på Kungsgatan där vi åt pizza och mannen glömde sitt VISA-kort.

När vi kom hem var vi trötta men nöjda efter en dag i solen.

Idag var det stekhett och soligt ute. Lillpojken imponerade genom att än en gång sova åtta timmar i sträck varefter han för första gången bajsade så att det stänkte upp på ryggen. Mannen jobbade och jag kände mig social och sugen på lite action. Alltså styrde jag och Theo kosan mot Skräddarns hus och Sushila, den bästa skrädderskan på denna sidan ... eller den bästa bara. Där ojades det över hur söt min bebis är och det är alltid underhållande. När vi gick hade vi lovat att ses igen över milkshakes och det ser jag fram emot. Punk och skräddarsydda femtiotalsklänningar är en bra kombination. Sushila behärskar båda.

Seeeen gick vi vidare och shoppade i diverse butiker innan vi pausade för amning på Åhléns. Vi kom inte hem förrän strax innan åtta och då var vi trötta minsann. Jag köpte en söt keps till lilleman och massor av klänningar och kortärmade koftor till mig själv. Inte en chans att man kan ens se åt ett provrum med en nio veckors bebis i en sele på bröstet så jag köpte massor med tanken att lämna tillbaka det som inte passade. Nu var det ju så att allt passade ganska bra så jag sitter med dilemmat att välja ut vad som ska lämnas tillbaka. Hittills har jag valt ut ett par leggins som ska i retur ... det är egentligen det enda jag vill avstå från men jag handlade för lite väl mycket så jag måste välja något mer. En turkos kortärmad kofta sitter löst till. Kanske. Men den är fin.

Iaf. Nu är jag trött i fötterna och imorgon ska jag träffa Johanna. Det blir bra!

Inga kommentarer: