20 mars 2009

Välkommen vecka 39

Idag jobbar jag sista dagen på jobbet och tänkte fira det genom att visa upp bebishuset i vecka 39. Efter jobbet åker jag och mannen till Bäckebol för att inhandla rullgardin till bebisens rum och vårt sovrum. Dessutom har jag hört talas om att vi ska till Mediamarkt och titta på en köksstereo. Det kan bli mysigt. Kanske sätter bebisen lite fart nedåt också om jag promenerar på IKEA. Man kan ju alltid hoppas. Nu är det ju helt ok att komma när som helst. Nääär som helst. Iiinga problem, bebisen. Du behöver inte vänta längre. Jag ska bara skriva ett förlossningsbrev men det gör inget om jag inte hinner.

-------------------------------

Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 2 apr 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.


Ser du Jenny, din gamla Misfits-tisha hänger fortfarande med och täcker nästan hela huset.

Och så från sidan som alltid. Det har inte hänt så mycket sen sist va? Och ingen får låtsas om att jag ser grå och sliten ut. Kanske orkar jag någon gång om hundra år plocka fram en sminkborste igen. Kanske.

5 kommentarer:

Dödergök sa...

Å du är så fin så att jag nästan börjar gråta! :)

Anonym sa...

Wilma föddes i vecka 38+0. När man minst anar det sätter de i gång. Spännande. Fin mage :-) Kram

Unknown sa...

ok even, though I cannot read your language, I recognize a Misfits t-shirt ANYWHERE. i really think your outfit is cute, it's very playful. Your a rocking momma!

Tvärslå sa...

Njut av kraften från alla världars mödrar som du tilldelats.
Du ser underbar ut :)
Lev väl

Anette sa...

Jag tycker du ser fantastiskt fin ut!