18 mars 2009

Flitmyran

Jag måste bara få skryta och berätta att jag fick värsta duktighetsrycket igår och städade det sista flyttpackningsrummet igår. Sovrummet. Nu är all tvätt i tvättkorgarna (inklusive bebisens kläder och sängkläder), det som ska upp på vinden står i ena hörnet och golvet är nästan redo för rengöring. Det låter kanske inte så farligt men det var det. Det var aaaasmycket att rensa och slänga och sortera. Min man har dessutom världens märkligaste sock-uppsättning. Alla strumpor är extremt lika varandra men så pass olika att man inte bara kan para ihop dem på måfå. Det kan ta en halvtimma att matcha en kull. Dessutom är jag höggravid och kan enbart böja mig ned med stort besvär. Ändå fixade jag det (även om det kändes som att ryggen hade gått av efteråt).

Jag rider fortfarande på gårdagens duktighetsvåg och har inga planer på att göra något av duktighetsvärde idag. Eller, jag ska se till att köket blir gjort. Kanske delar jag och mannen på den bördan. Även om han låg och såg på bandy under mitt städ-flit igår. Han har ju trots allt dragit det absolut största lasset här hemma sedan jag blev gravid.

Ni ser väl till att läsa hans blogg va? Ibland står där fina sake om mig. Det borde ni vilja läsa tycker jag.

Inga kommentarer: