24 mars 2009

Ledig tid

Jag och mannen är lediga samtidigt den här veckan. Det känns lite som en andra smekmånad. Igår var vi inne i stan i flera timmar och tittade runt. Jag fick en halskedja att hänga förlovnings- och vigselringen på, mannen fick en kofta och bebisen fick en overall. Vi var lite busiga och (mannen) fikade med en vårig öl mitt på blanka måndagseftermiddagen. Sedan åt vi god sallad på Deli-stället under Aldardos.

Mys mys mys!

Jag hade, vårens ankomst till ära, bytt ut den oformliga duffeln mot min vanliga skinnjacka (som skulle behöva förbreddas med en sådär 20 cm för att kunna knäppas) vilket gjorde att magen stack fram som en medicinboll framför mig var jag än gick. Dessutom börjar det bli rejält jobbigt att gå nu och jag fick en massa leende blickar från främlingar på stan. Först gjorde de mig arg -för pröva själv att försöka undvika att gå som en anka i tionde månaden - men sen förstod jag att de inte skrattade åt mig utan nog tyckte att det såg lite mysigt ut med en höggravid pingvin ute på vårpromenad med sin stiliga man. Då var det mysigt istället.

Idag ska vi inte gå ut alls, förutom mannen som springer upp och ned med tvättkorgar. Det står hushållsarbete på schemat och det ska bli skönt att få det sista i ordning. Rullgardinerna sitter uppe och bebiskläderna ligger i tvättmaskinen. Snart ska disken bli diskad och sovrummet fritt från sånt som ska upp på vinden. Sedan tror jag att spjälsängen och en fåtölj ska få flytta in i sovrummet.

Andra planer för veckan är att dammsuga och torka golven, köpa en Logitech Squeezebox Boom, flytta om lite bland blommorna, koka nappflaskor och bröstpumpsgrejer, få den där bb-packningen påbörjad och skriva det där nedrans förlossningsbrevet som jag aldrig får gjort.

Inga kommentarer: