02 september 2008

Long time no blogging

Ja, ja, jag vet att jag har varit borta ett tag. Att jag varit lika dålig på att läsa andras inlägg som att skiva egna. Men jag har faktiskt en bra anledning. Den bästa kanske.

Nämligen det här:









Jadu, det är ett plus där. Det var faktiskt ett otvetydigt plus på båda testen vi gjorde.

Jag fick en chock. Vad ska hända nu? Hur ska livet förändras nu? När vi smält nyheten en aning kom vi fram till att timingen faktiskt inte kunnat vara bättre. Vi gifter oss den 22 november, vi flyttar in i vår nya stora fyra i ett perfekt barnfamiljsområde 1 november och Edward har ju faktiskt tjatat om syskon rätt länge. Det är perfekt faktiskt!

Det är fortfarande ganska tidigt i graviditeten. Jag är i vecka 9 men om allt går som det ska har vi en ny liten bebis i början av april. I vecka 6 fick jag en liten blödning och nojjig som jag är om allt i hela världen fick vi föra ett VUL (vaginalt ultraljud) men det var det värt, för vi fick se ett pyttelitet hjärta slå!

Förklaringen till varför jag inte bloggat är att jag helt enkelt inte orkat. Till en början hade jag ingenting att skriva om för allt som fanns i mitt huvud var bebis, bebis, bebis och det kändes för tidigt att berätta. Sedan kom vecka 7 och illamåendet satte in. Det var inte nådigt och nu är jag sjukskriven till vecka 11. Skönt, tyckte jag först men nu börjar det bli väldigt tråkigt att ligga i soffan och kolla på cityakuten på tv. För det är ungefär allt jag orkar.

Den här veckan, vecka 9 alltså, känns det en aning bättre och jag har bestämt mig för att bara ta illamåendemedicinen (lergigan) till natten. Jag blir så trött av den, det är ju trots allt ett lugnande medel, men på natten ska man ju sova i alla fall.

Så nu vet ni... jag kommer att försöka blogga mer nu när jag vant mig lite mer vid att jag inte har någon som helst kontroll över min kropp. Nu när hemligheten ändå är ute...

----------------------------------------------

Jag vill förresten tacka er som skrivit att ni saknar mig. Det värmer att det faktiskt spelar roll för en del om jag skriver eller ej. Som om inte det vore nog har jag fått en utmärkelse! Det är den bedårande Clarasofia som gett den till mig och hon får den självklart tillbaka! Det finns fler som förtjänar utmärkelsen men just nu har jag för dålig koll eftersom jag inte läst något på flera veckor.

18 kommentarer:

Åsa sa...

Men jättegrattis! Vilken lycka. Hoppas att du mår bättre och sköt om dej ordentligt nu. Te och skorpa på morgonen brukar hjälpa lite mot illamående.
Stora kramar.

Annagreta sa...

GRATTIS PUSSEGUMMAN!!!!!

maria carlander sa...

åh, jag önskar er verkligen allt gott!

Anonym sa...

Kul!!
Grattis och lycka till! Hoppas illamåendet snart ger med sig, det är verkligen det värsta med att vara gravid... Blä!
:)

Sofia sa...

Grattis!
Började nästan bli orolig över bloggtystnaden, men det här förklarar ju allting. Grattis igen!

Tvärslå sa...

Men åååh va härligt :D
Supergrattis :)

Dödergök sa...

Grattis!Så jätteroligt ju. Hoppas att illamåendet släpper snart så att du hinner vara så där härligt gravidhurtig innan du blir för trött igen. Kram!

Anonym sa...

Grattis!

Knit-Marie sa...

Åh så roligt! Härligt! Ja, du vet ju att här väntas litet också...inte jag, förstås, men älskade dottern. I januari. När kommer er BÄBIS???

antfarm sa...

Grattis!

Agata sa...

Men, så kul!

Jag började ana ugglor när du favvade så många bebisgrejer på Ravelry (Ja, jag har RSS på alla mina vänners Ravelry-görande så jag har stenkoll!) men sånt ska man inte ta som något säkert tecken.

Så roligt!

Clara sa...

Grattis! Så fantastiskt roligt!

Phoca sa...

Grattis! Jag har kikat in på bloggen varje dag och väntat på nästa inlägg...när kroppen och hormonchocken lugnat ner sig kanske vi får se mängder av stickade bebiskläder produceras! Grattis igen!

bara Lova sa...

Grattis. Vad roligt!

Anette sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Jag förstår precis vad du går igenom med alla tankar i huvudet! Det är en spännande "resa" och det kommer att gå jättebra!

/Moster

Anonym sa...

har gått in här med jämna mellanrum och väntat på inlägg, kul att mötas av ett sånt här. stort grattis till hela familjen!

lisa sa...

Grattis vad kul! Och, som alla andra, hoppas jag så klart att du mår bättre snart!

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
No More Slow Downloads With NZB Files You Can Instantly Search HD Movies, PC Games, MP3 Singles, Software & Download Them @ Electric Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet[/B][/URL]