13 juni 2008

Det är ingen vanlig dag...

för det är min födelsedag, hurra hurra hurra! Idag fyller jag 26 år. Ingen stor milstolpe direkt, men jag tycker fortfarande om att ha födelsedag.

Brännan är mycket bättre idag. Det gjorde fortfarande ont igår kväll men när jag vaknade imorse kändes det hur bra som helst. Tack för alla omtänksamma inlägg.

Gårdagskvällen tillbringades med arbetskamraterna på en grekisk restaurang i Linné. Vi åt obscena mängder mat och min mage som är van vid att äta relativt nyttigt numera fick frispel av all ost och olja. Den hade dessutom varnat mig lite under dagen genom att vara ovanligt bråkig och katarrig. Som vanligt när jag får ont i magen, är en bit hemifrån och har exempelvis en spårvagnsresa mellan mig och tryggheten kände jag panikångesten komma krypande. Jag klarade mig ungefär halvvägs hem innan jag fick springa in i en buske och panikbajsa. Jo, så yttrar sig min panikångest. Tillsammans med, ja, panik och kallsvett och hjärtklappning och sånt. Inte det roligaste jag vet.

Hur som helst. Den snälla och underbara sambon mötte mig och tog mig hem. Sen sov jag gott hela natten.

Ikväll bär det av till Munktorp för firande av Edwards och min födelsedag. Lillkillen fyller nämligen år på onsdag.

--------------------------------

Och jag har redan fått ett grattis på bloggen! Tack Cina!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. Hoppas att magen är bättre.

Anna sa...

Grattis på födelsedagen!

Heldri sa...

Grattis! Det är inte alla som får fylla 26 på en fredag den 13:e!

Det lät inget vidare roligt där med buskbesök i alla panik, men hoppas precis som ulricha att din mage är bättre idag.

Dödergök sa...

Grattis på födelsedagen, hurra hurra hurra! :)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen gumman

puss och ha en bra dag

ses imorgon

kram

mamma

Anette sa...

GRATTIS, GRATTIS från familjen Pettersson!! Vi kan tyvärr inte komma imorgon. Men jag har skickat nåt till dig!

Tvärslå sa...

Grattis på den stora dagen :)
Panikångest är ett sattyg som inte är att leka med.

Monica Hansen sa...

Grattis!!

Annagreta sa...

Grattis i efterskott lilla bajskatten!

Linda sa...

Grattis!

Monica Hansen sa...

P.S Prata med din läkare om att få lära dig tekniken at 'andas-i-kvadrat' som är jättebra sätt att bromsa anfallen med. Det hjälpte mig mer än både tabletter och terapi men visst behövs all hjälp som går att få.

Med andningstekniken kan du tvinga kroppen att behålla en låg puls och då kan inte det autonoma nervsystemet starta hyperventilering och stresshormonerna som utlöser panikattacken...

Väl värt att prova. Om du inte kan få hjälp kan du maila mig kan jag berätta mer om du vill. Kram!

monica_kristina@hotmail.com