11 juni 2008

Bränna

Du, det var en rejäl bränna jag fick där i måndags. Faktiskt så illa att jag var tvungen att jobba hemifrån igår. Jag kunde helt enkelt inte ha på mig några kläder på ryggen. Varken jag eller kollegorna uppskattar nakenhet på kontoret så jag satt hemma och vinjetterade bilder.

Efter jobbet stickade jag lite på Henry och klagade för mig själv. När sambon kom hem, vid halv elva på kvällen, klagade jag för honom. Och så såg jag på fotboll! Helt otänkbart för ett par år sedan men efter förra VM:et, då Jenny bodde här, tvingade hon mig att se. Och kors i taket, det var trevligt. Men det var mest på grund av sällskapet. Som en tribute till de goda tiderna framför tv:n såg jag Sveriges match igår. Det var relativt underhållande. Men det var mest på grund av stickningen.

Idag är brännan något bättre men jag sitter fortfarande och lider. Snart ska jag få lämna kontoret för dagen, då blir det inhandling av kyckling (nej Jenny, inte grillad), matlagning och stickning som gäller. Och längtan till halv elva då sambon kommer hem och kan smörja in min rygg med Aloe vera-gel.

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

AloeVeragel är bra. Hoppas det blivit bättre till imorgon.
Själv har jag slängt mig med i http://stickaunderfotbollsem2008.blogspot.com/
vilket betyder att jag sett alla matcherna hittills. Maken ser i samma rum - under förutsättning att jag håller mig från dumma kommentarer:
"kan du inte ta det där med offside igen" "Varför springer dom åt det hållet nu" "Oj, stackars honom det måste gjort ont" m.m.
Vi håller på Sverige tills dom trillar ur; på Portugal tills dom trillar ur och därefter Holland.

Monica Hansen sa...

Hoppas det känns bättre snart!

Anonym sa...

Gratttis på födelsedagen! :D