09 januari 2008

Ooh! Ooh! Ooh!

Jag läste just i GP om olika skivsläpp som planeras under 2008. Ohohohoho! Så mycket bra och spännande! Kolla bara (det här är bara ett urval):

  • Nick Cave (!!)
  • Acid House Kings
  • Natasha Bedingfield
  • Blur (var inte Blur dött?)
  • CDOASS
  • The Cure (hur många gånger har The Cure dött?)
  • Dido
  • Franz Ferdinand
  • I'm From Barcelona
  • The Killers (!)
  • Lily Allen
  • Courtney Love
  • Magnetic Fields (jag visste inte att de fanns fortfarande! Inte kan de någonsin vara så bra som 69 Lovesongs?)
  • Metallica
  • Morrissey (!!)
  • Weezer (men det här bandet gjorde i alla fall slut! Visst gjorde de det?)
Dessutom läste jag ett underligt namn. Scarlett Johansson. Inte hade jag en aning om att hon sjöng! Efter lite efterforskning hittade jag den här informationen på www.scarlettjohansson.org:

"Dave Sitek of TV On The Radio is reportedly producing an album for Scarlett Johansson. For her debut album, Scarlett has been working over a month in a Louisiana recording studios. It is also said that Yeah Yeah Yeahs and Celebration have collaborated with her. The studio owner, Steve Nails, defines the sound like very “avant garde" and very “Marilyn Monroe”, and he reckons “she could even go on to win a Grammy.” Johansson has a previous appearance in the musical universe when she sang "Just Like Honey" with the Jesus & Mary Chain at the Coachella Valley Music & Arts Festival earlier this summer."

Det låter ju superspännande! Yeah Yeah Yeah's är ju hur bra som helst och Marilyn är ju fin. Det ska bli mycket spännande. På samma sida kan också läsas att Dolly Parton vill att Scarlett ska spela henne i en biografisk film. Det blir verkligen något att se fram emot.

Och Jenny, som om du inte visste, Pete släpper nytt.

2008. Ett spännande musikår indeed.

4 kommentarer:

Jenky sa...

vissa band är som zombies, dom ger sig aldrig

Strumpstickan sa...

Jag kommer ihåg Divo men inte Dido... är nog välldigt gammal nu! *skrattar*

Knit-Marie sa...

Puh...äntligen en lista med ett av mina band - Metallica! Har med bävan läst andra "2007:s bästa" etc...bl.a. på bloggen Ung farbror och insett att jag inte fattar nåt!

Dödergök sa...

Vad roligt att se att någon annan gillar CDOASS, dom är ju bara så asgrymma!:)