09 januari 2008

Grammiskräks

Ikväll vill jag kräkas över att Kent vinner grammisar.

Jag vill även kräkas över att samma jäkla band är med i varenda jäkla kategori. Sahara Hotnights (som bara är stroppiga), Lars Winnerbäck (som bara är tråkig), Salen Al Fakir (som är tokigt överskattad och har vunnit tre grammisar eller så hittills) och så Kent (pretentiösa kräk).

Jag vill också kräkas över Idol-tvåans hesa röst. Jag älskar hesa röster men den här var bara häxig och hemsk.

Var är vi på väg?

Surtanten lutar sig tillbaka i soffan, stickar och äter torkad frukt.

4 kommentarer:

Agata sa...

Här är surtant nummer 2. Som visserligen gillar flera av de nominerade, men varför vann inte Miss Li något, som ju är bäst av de alla?!

Dessutom blir jag skitirriterad på alla miffon som böjer sig dubbla över mifrofonen när de ska säga tack. Vad tror de om dagens teknik, egentligen? Puckon!

Jag måste nog också köpa lite Drops alpacka och trösta mig med...

Anette sa...

Man blev lite trött på ordet "tack" efter ett tag...tack hit och tack dit....
Och Amanda lät hemsk! Det sättet hon sjöng låten på lät direkt illa ju!

Jenky sa...

haha jag har också stört mig på hennes röst. eller snarare på att alla verkar gilla den? det måste vara ett skämt! jag sitter här och skäms

Klockarbarn sa...

Men....jag kan bara hålla med. Personligen kan jag inte begripa varför Kent är så populära. Jag tycker att de är skittråkiga med DÖTRISTA texter. Men så är jag ju gammal också vilket säkert bidrar...(38 år snart). Amanda valde en skittrist låt och sjöng värre än nånsin. Ingen bra kombination!