04 januari 2008

Ja just det, jag har stickat lite också

Jag fick fem nystan Rozetti akrylgarn i olika färger av blivande svärmor och funderade på vad jag skulle göra med 500g akrylgarn - jag uppsökte Ravelry för svar. Där hittade jag massor av roliga mönster men mannen övertalade mig att börja med en elefant och så blev det. Alla blev kära i den redan från början och Edward bestämde att den var hans. Ok då, tänkte jag, jag ska i alla fall göra fler. Minst fem. Det är ett superroligt och sött mönster som alla borde pröva. Jag stickade klart elefant nummer ett och började genast på nummer två som redan är halvfärdig. Dessutom stickar jag även en robot i samma garn. Fint och mjukt blir det.































4 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Den elefanten blev ju heeeelt underbar! Det är roligt att göra leksaker själv:)

Knit-Marie sa...

Gôr fin! Hur många elefanter går det på ett halvt kilo syntetgarn?

desiree sa...

Vilken sötnos!

Dödergök sa...

Å vilken gullig elefant, skitsöt! :)