04 januari 2008

Ett nytt år...

... men jag är mest exalterad över ledigheten. Så många underbara dagar utan karriär-måsten, fyllda med familjemys och vuxenmys. Jag tänkte bjuda på lite bilder från de senaste veckorna.














Lilla Edward leker med Lego-tåget han fick i julklapp.




















Pappa och Edward myser i vardagsrummet.




















Jag och Edward leker med tomtebloss på nyårsafton. Den duktiga pojken var snäll, duktig och vaken ända till ett på natten och fick se grandiosa fyrverkerispektakel.















Vi bakade muffins med passionsfrukt och choklad.
















Jag har aldrig lärt mig virka och därför tänkte jag och mannen att det var hög tid. Vi köpte oss var sin virknål och började trassla. Till att börja med gick det ganska bra... med långa kedjor. Sen gjorde jag som jag brukar göra med bambustickor - jag bröt av den. Damn. Jag lånade mannens när han pausade och försökte mig på att virka något annat än kedjor. Det gick superbra. För det var verkligen bacon jag ville virka och inte en grytlapp. Inte. Det där med virknig är något jag måste träna mer på. Mycket mer.

5 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Virka är roligt:)

Knit-Marie sa...

Hur gick det med virkningen för mannen? Bild önskas!

Agata sa...

Hahaha! Skönt att se att det finns fler som inte lyckas med virkning. Jag har som enda nyårslöfte att jag ska lära mig virka i år.
Vi får väl stötta varandra!

Jenky sa...

Fina bilder! och vad fint vardagsrummet blev!

Anonym sa...

*hehe* bacon!
Jag virkar också INTE hellre bacon.
Tack för ett gott skratt