15 januari 2008

Hemmajobb

Igår vågade jag mig inte in till jobbet efter helgens smittorisk så jag jobbade hemifrån. Jag hade massor av information att sammanställa och analysera och det går ändå lättast när man får vara i fred. På jobbet finns massor av distraktioner och människor som vill babbla. Jag var först lite orolig över om jag skulle kunna hålla uppe ambitionsnivån när massor av stickningar låg omkring mig och andra potentiella störningar som tv och msn och sånt. Inga problem visade det sig. Jag följde mina vanliga jobbrutiner och hade rast på vanliga tiden, jobbade till 18 och sen var jag ledig. Det gick verkligen över förväntan och idag får jag göra det igen. Jag pratade just med chefen (en av dem) och han tyckte också att det var en bra idé. Vi ska stämma av efter lunch och se om jag ska komma in för att se var vi ligger till, eller om jag ska maila hur långt jag kommit osv. Det känns roligt och spännande att jobba hemifrån och det går så mycket bättre än jag trott.

Nu är klockan 08:23. Det betyder att jag har lite mer än en halvtimma innan jag behöver stämpla in. Den halvtimman behöver jag inte tillbringa på en spårvagn. Jag kan sitta hemma och äta frukost i lugn och ro. Idag är en bra dag.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Fantastiskt bra att kunna jobba hemifrån!