14 januari 2008

Diverse uppdateringar

Helgen har gått och stickningar har utvecklats.

I fredags släpade jag mig upp på ett tåg och stickade mig hela vägen till Bålsta där mamma hämtade mig och mannen (som klev på i Västerås) och körde oss till Bro. Vi somnade ganska omgående när vi kom fram.

På lördagen åkte vi hem till mostern med familj och fikade och spelade Guitar Hero. Det var ungefär det roligaste spelet jag någonsin spelat. Lillpojken fick den beiga elefanten och storflickan fick en svart glittrig mössa med stjärnor. Det verkade faktiskt som att de passade ganska bra. Oturligt nog fick storflickan kräksjuka bara någon timme efter att vi hade åkt. Stackars liten. Men det verkar som att vi klarade oss. Inga kräkningar ännu.

Sedan besökte vi min bror och hans familj. Min lilla brorson (som ska bli storebror i sommar!) var supersöt och gosig. Jag fick fina gamla salladsbestick som de inte ville ha. De ser ut ungefär som Focus Deluxe-besticken men med bruna handtag i plast eller vad det kan vara. Jag vill måla dem svarta. Vad för slags färg ska man använda om man vill att det ska hålla i disken (handdisk) men som man inte behöver härda i ugnen (eftersom handtagen med all säkerhet skulle smälta)?

På söndagen var det julgransplundring på mamma och brors jobb och vi tog typ en miljon leksakslotter och vann en panda till brorsonen. Sedan skjutsade mamma oss till Kungsängen station varifrån vi åkte in till stan där vi skulle äta middag med en av mannens vänner. Medan vi väntade på att klockan skulle bli tre shoppade vi lite köksgrejer på Åhléns rea. Det här hittade vi: En urtjusig köksvåg (vi behövde faktiskt en), åtta bordstabletter, en köksklocka (som jag glömde fotografera! Shoot!) och ett fint durkslag.




















Vi åt middag och fikade med mannens vän, sedan satte jag mig på tåget och åkte hem. Lika värdelöst varje gång. Jag hann i alla fall sticka och det här är vad som åstadskommit hittills på gardin, löpare och apsockor:

3 kommentarer:

Jenky sa...

EN TILL BEBIS!!!!!!!!!!!!

Clara sa...

Vilka snygga grejer! Vågen ska jag genast kolla in i verkligheten.

Strumpstickan sa...

Fråga om färg på Panduro?