13 december 2007

Lär de ut spatseringsteknik på Polishögskolan?


Har ni tänkt på att poliser ofta går på ett speciellt sätt - med bröstet ut, händerna på ryggen och fötterna en aning utåtvridna. De spatserar. Jag såg två poliser från spårvagnsfönstret imorse och de gick så sött bredvid varandra, lika raka i ryggen (nästan bakåtlutade) och i takt. De gick faktiskt så perfekt i takt att det nästan såg ut som en enda polis från sidan. Det kändes lite Pippi Långstrump på något sätt.

Lär de ut spatseringsteknik på Polishögskolan månne?

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, har inte vi snackat om det där förut? fast dom poliser jag ser spatserar lite annorlunda, liksom med händerna på bältet. jag ska börja gå så jag med, får se om nån börjar ta mig för en auktoritet. risken finns ju att jag gör ett arsle av mig själv istället, meeeen...

Anonym sa...

Usch, inte skoj sånt här. :/

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article1453936.ab

Knit-Marie sa...

'Ello 'ello 'ello. What 'ave we got 'ere then? (Polisljud i GB ...rätt likt tomtens "ho ho ho")
Jo, men annars skulle jag tacka för kloka ord. Du får bli min krycka i min nya darriga roll som bonusmormor.

Dödergök sa...

Ha ha vet du? Jag har också börjat gå så där, för att vara en aktoritet (dvs flockledare) inför mina hundar. Och det funkar faktiskt tro det eller ej! Har inte tänkt på det förns nu när jag läste ditt inlägg, att det är polisgången. Ha ha ha ha... :)

Anna sa...

Gud så kul! En dag när jag stod i Brunnsparken och väntade på min buss kom två poliser och gick precis så som du beskrev. Jag blev sådär hysteriskt fnittrig som man kan bli när man har missat en buss och har dödens trist när man väntar på nästa och sa att " ni ser ut som Kling och Klang" Det var bara jag som tyckte jag var kul, vilket inte alls gjorde mitt skratt mindre. Poliserna spatserde lite störda i sin auktoritet vidare. Sen kom min buss. God jul på dig!