12 december 2007

Kamerabatteriet är laddat. Tjoho!













Johannas kalenderstickning ligger och blockas. Det blev lite hål här och där där jag uppenbarligen bara lyckats få med en av trådarna men det struntar jag i. Jag måste ha varit trött när jag stickade. Meeen men.














Fröken Fräkens kalenderstickning. Med räta maskor.














Och så en liten mössa till en tvåårig brorson. Samma färger som mössan Edward fick i helgen. Jag ska försöka fota den i jul. Om hans mamma skickar med den för han ville ha med sig den när vi lämnade honom.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Att du orkar hänga med på två kalenderstickningar!! Jag blev trött och stressad av förra årets..och inte lyckades jag så väl med den halsduken heller.Så jag sk-t i det i år. Fick lust att sticka små söta babysockar istället, från Simply Knitting som jag fick häromdan. Vad jag ska med dom till??? Ja, en förhoppningsvis blivande mor/farmor kan väl få drömma. Bonusbarnbarnet är för stort för dessa små gullegullsockar. Och han är så ny för mig så jag vet inte om jag får sticka åt honom....hur gör dina föräldrar med ditt bonusbarn...jag menar med julklappar etc.? Jag kunde förstås inte låta bli att köpa julklappar, men hans pappa fick bestämma om det var OK.

Anonym sa...

I like your blog name. I wished I would've thought of something as clever and well-suited for myself. I like your projects, I just wish I could translate.