15 november 2007

Jag gillar min värd

Man kan säga mycket om fastigheten jag bor i. Att det är konstigt att de två hissarna bara går till våning 2, 5, 8 och vinden. Att det sitter människor och knarkar på avsatsen ovanför min lägenhet. Att folk själ tvätt i tvättstugan. Men en sak går inte att klaga på, fastighetsskötarna. Jag har haft problem med mina element som är iskalla och låter "rinnande". Min dugliga älskling föreslog att de nog måste luftas. ?? tänkte jag och gick in på värdens hemsida och fyllde i ett formulär där jag besskrev mitt problem. Det här kommer ta veckor, tänkte jag och förberedde mig på en kall vinter. Döm om min förvåning när telefonen ringde 10 (!) minuter senare och en tid blev bokad klockan halv åtta morgonen efter! Jag var stum av förvåning och förstod knappt vad som hade hänt. Imorse kom då en man, punktligt 07.30 och fixade elementen. Det tog kanske 20 minuter och han förklarade att problemet berodde på en tidigare vattenläcka på torget.

Tack!

Dagens bild visar mitt vardagsrumselement.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Alltså...såna människor ska ha julklapp! Kanske en liten vit kamin...kanin?