26 november 2007

Baddare

Idag har jag varit och simmat och man kan faktiskt säga att jag fortfarande har det. Jag var hyfsat halvduktig på att simma förr, med tanke på min otroligt dåliga fysiska form. Idag hann jag 1300 meter på 45 minuter och det är jag nöjd med med tanke på ovan nämnda form. Som vanligt hann jag med ett par lustiga missöden och nästan-missöden. Det första var mest lustigt men å andra sidan bara ett potentiellt missöde. Hänglåset som vaktade mina kläder och värdesaker i simhallen kärvade något förfärligt och jag trodde faktiskt inte att jag skulle få upp det. Jag så framför mig diverse tänkbara och otänkbara scenarion. Skulle jag gå ut till receptionen, stelfrusen, och be om en stor jäkla avbitare, eller skulle jag helt enkelt få åka från Hisingen till Kortedala i baddräkt. Och jag som skulle handla på vägen! Som tur var så öppnades låset plötsligt efter en stunds våldsamheter. I bytet av spårvagn vid Brunnsparken inträffade nästa missöde. Detta inte lika lustigt. Jag hade handlat två tunga papperspåsar mat som jag kånkade på tillsammans med badväskan och min (vår) gigantiska Converseväska. Ja, ni förstår säkert vad som hände. Handtaget på den ena påsen gick av. Mjölk och Proviva på marken. Som tur var fortfarande i sina föpackningar. Jag fick packa ner dem i badväskan. Suck.

Nu har jag stickat tre-fyra varv på Edwards lilla blårandiga mössa men jag är alldeles jättetrött efter simningen. Jag hade helt glömt bort hur mjuk och trött man blir av simning. Det känns bra och jag känner mig harmonisk och redo för sängen helt utan ångest. När vi åker till badpalatset med Edward nästnästa helg tänker jag nog passa på att simma 45 minuter innan leken. Man får passa på så länge man tycker att det är roligt.

3 kommentarer:

Clara sa...

1300m på 45 min är ju skitbra! Du är ju grym på att simma då!

Anonym sa...

duktig du är!

kram

mammisen

Anonym sa...

haha baddräkt ända till kortedala! fantastiskt! måste du göra! ;D