17 september 2007

Ren och prydlig helg

Aahh! Doften av allrengöringsmedel och möbelputs! Den här helgen har vi storstädat mannens lägenhet. Stordisk, rensning, sorrtering, slängning slängning slängning, damning, dammsugning, skurande och golvtorkande. Det tog hela helgen men det var det verkligen värt.

På lördagskvällen var vi ute och åt med svärföräldrarna. Det var mycket trevligt men vi var lite trötta av att ha slängt uppskattningsvis 700 kg skräp.

Stickningen går framåt. Ena fingervanten är klar och nästa lite lite påbörjad. En lila baskermössa är också på stickorna.

Klockan är kvart i åtta och jag måste gå till jobbet strax men jag vill bara lägga mig i sängen igen. Tåget var en timme sent in till Göteborg igår, så jag stod en timme i Katrineholm och väntade. Det gjorde att jag missade sista ordinarie spårvagnen och fick vänta 20 minuter på första nattvagnen. Jag kom hem kvart över ett. Det känns som att jag har sovit i fem minuter och jag har inte ett rent plagg trots att jag tvättade förra veckan. Var har alla kläder tagit vägen? Och så måste jag diska när jag kommer hem (sista gröttallriken i morse). Efter träningen. Och handlingen. Och så får jag nog ta tag i att vika tvätten och inte låta den ligga i fåtöljen i sovrummet. Kanske kommer det fram ett plagg eller två...

Inga kommentarer: