12 september 2007

Mys

För att trösta mig själv för att jag har tvätt idag tänker jag mysa hela kvällen och bara göra saker jag känner för (förutom tvätten då). Planen är att tända ljus, lyssna på höstmysmusik, dricka te, äta morotsbröd med messmör och gurka, se på Top Model Sverige, kanske sticka lite och kanske kanske om jag får dåligt samvete: läsa mer familjerätt. Jag tror att jag tar det lite lugnt med det ikväll för mina anteckningar kommer i alla fall inte komma till nytta förrän tidigast söndag nästa vecka. Förmodligen inte ens då.




















Kanske kan jag få ett par varv stickade på fingervanten. Och så kan jag limma fast toppen på min ena plaststicka nummer 12 som har fått för sig att gå sönder och ramla av hela tiden.

Visst kan man väl lämna värmeljus tända i sina ljushållare medan man går ned till tvättstugan? Om de inte står nära något av tyg...

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Tyvärr... värmeljus är ett j-ans ofog... de kan flamma upp i behållaren och skvätta iväg hur som helst... en av de värsta och vanligaste orsakerna till bränder inomhus efter rökare... lämna aldrig ett tänt ljus obevakat och du har väl hemförsäkring ujauja..

Jag har slutat helt med värmeljusen.

Knit-Marie sa...

Vad menar du? KANSKE sticka??? Sticka LITE?? Tryckfel, va?