15 mars 2012

Lite bättre trots allt!

Nu på den sjunde dagen av den nya medicinen kan det vara på plats med en ny uppdatering av läget. Jag tror faktiskt att jag börjar se vissa små förändringar.

Att jag mått så dåligt sedan jag började med medicinen i fredags tror jag helt enkelt beror på abstinens. Kroppen har under så lång tid varit "hög" på skyhöga kortisolvärden att den blir grinig när de plötsligt sänks en del. Jag har ju typiska symptom som huvudvärk, hjärtklappning, extrem trötthet och feberkänsla i kroppen. Dessutom under specifika tider på dygnet, vilket säkert beror på att det är då kroppen haft som högst värden. Mellan elva och fem ungefär.

Jag mådde som allra sämst i tisdag, och har upplevt samma sak under onsdag och torsdag - men lite mindre och lite kortare tid för varje dag. Så det går framåt! Abstinensen tyder ju på att någonting ändras i kroppen, och det är ju bra.

Annars är svullnaden i fötter och  händer bättre. Mycket bättre. Min "buffalo hump" (puckeln på nacken) känns liksom... mjukare, och jag trooor att jag eventuellt är lite mindre svullen i ansiktet. Jag tycker också att ansiktshuden är en aning mindre infekterad. Jag sover också lite bättre om nätterna och går bara upp och kissar en gång. Framsteg!

Gårdagens ventilering hjälpte tydligen, för det känns lite bättre idag. Tusen tack till alla som peppade här, på Facebook och Twitter. Det betyder otroligt mycket ska ni veta!

Puss och kram!

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Hej
Jag är vän med Carro som har "Det ljuva livet" och vill såklart komma in till dig här och skriva att ni är fantastiska med era Hjärtekatter. <3
Mindre kul är att läsa om dina känslor, att du är sjuk och att behöva leva med en annan sig själv.
All lycka med framtiden.
Kram från en Sandra.

Caroline sa...

Hej vännen!
Men åh, en liiiten ljusstrimma i allt elände, jag blir så glad!
Och jag verkligen hoppas att läkarna tar hand om dig snart, dvs tar bort eländet som ger dig alla dessa hemska symptom!
kram!!!