10 oktober 2011

Ingen bloggspiration



Jag försöker och försöker men hittar den inte. Bloggspirationen. Jag kan inte komma på någonting intressant att skriva om hur jag än anstränger mig.

Livet springer på som det brukar. Lite långsammare än på sistone, som jag lovat mig själv och andra.

Jag går till jobbet där jag för tillfället har alldeles för mycket att göra. Men det känns ok just nu. Jag trivs så himla bra och den här puckeln kommer också att plana ut. Jag fick idag se det färdiga resultatet av ett förpackningsprojekt jag jobbade med i våras. Jag måste kolla upp när de kommer ut i butik så att jag får visa!

Jag hämtar och lämnar på dagis. Planerar och lagar mat. Städar lagom ambitiöst. Försäker äta bra. Lyckas och misslyckas lite om vartannat på den punkten.

Andra saker jag njuter av i all sin blygsamhet är avslutade långstickningar, roliga småstickningar, Fringe på skärmen, handboll live och på teven, Twitter att följa och tweets att twittra. Att leka med Theodore och krama mannen på kvällarna.

Theodore har förresten börjat prata som en liten kvarn. Munnen går och går och det är alldeles bedårande. Jag måste få lite tjatter på film snart.

Jag har så mycket fint som omger mig i livet. Så varför känns allt så. Avlägset? Det här med hälsan och att inte veta vad som är fel tar kål på mig. Jag ska berätta mer om det. Men inte ikväll.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Ett fall för House!

Jennie sa...

Hoppas du snart reder ut vad som felar...för i övrigt verkar ditt liv harmoniskt, mysigt och innehållsrikt. Visst är det en underbar tid nu när de små liven tjattrar som om de fick betalt för det;) Det kommer så många skojigheter över läpparna och ut mumlet växer nu en förståelig svenska fram, haha:)
Kram!