10 augusti 2011

Lugnet har lagt sig

Det har varit en lite stressig vecka hittills. Svårigheter att komma tillbaka till rutinerna efter semestern och olika antaganden jag tagit på mig har gjort att kvällarna varit hektiska, men nu känner jag hur lugnet kommer tillbaka. Livet börjar anpassa sig efter rutmönstret och slutar streta och spreta.

Ikväll har fina Sushila varit här och hälsat på. Vi pratade medan jag hängde upp lite kläder i klädkammaren och Theodore såg på barnprogram på datorn. Åt fisk i kokosmjölk och hade det trevligt. Lugnt och mysigt.

Theodore sover, två matlådor är fyllda med middagens rester och jag ska alldeles strax tillaga omeletten jag ska äta till frukost imorgon bitti. Det är skönast så. Att bara ta fram och värma i mikron på morgonen. Morgonminutrarna är så värdefulla för att slippa stressa. Jag måste ändå gå upp halv sex för att hinna klä mig, äta och sminka mig innan cykeln rullar klockan sju. Fråga mig inte hur det kan ta en och en halv timme (och ändå ge så risigt resultat) men så är det. Jag är slö och långsam på morgonen. Och tycker inte om att stressa.

Ja, omelett var det ja. Med strimlad kassler, tomat och chevré igen tror jag. Det var smaskens imorse!

Inga kommentarer: