02 augusti 2011

Cykelutflykt

Nu kör vi!
Edward, pappan och farfarn hade minigolf på schemat men det är inte så roligt när man är två år - så jag och Theodore tog en cykeltur istället. Vi hade inget mål med turen men styrde kosan mot stan. Vi hamnade i Majorna innan vi vände mot Linné där vi stannade och Theodore fick korv och potatismos till lunch. Sedan åkte vi hem igen via Olskroken, så att Theodore skulle få se var spårvagnarna sover.

Igår var vi på Borås djurpark hela dagen och jag är nog fortfarande lite trött. Av en slump träffade vi en familj som vi lärde känna under familjeutbildningen på MVC innan Theo föddes, och vi följdes åt i parken. Det är verkligen en pärs att gå på zoo en hel dag med en åttaåring och en tvååring. Vi åkte hemifrån vid elva och var inte hemma förrän strax innan åtta på kvällen.

Det första barnen ville göra var såklart att fika.

Låtsasdinosaurierna var såklart roligare än de levande djuren.

Men vi såg en del riktiga djur.

Och lite andra levande djur.

Och lite andra levande djur.

Och lite andra levande djur.

Jag har fuskat lite med maten de senaste dagarna. Ätit lite för mycket mest - men av ok saker. Det unnar jag mig dock när jag måste stå emot de fikafrestelser och sockerbomber som resten av familjen äter hela dagarna. Dock åt jag både lökringar och friterad ost på Max igår (men inga pommes, ingen läsk och inget hamburgerbröd) och jag tror att den där frityrsmeten innehåller massor av dåligheter. 

Ja och så var det den där mackan imorse. En dubbelmacka av valnötsbröd sötat med sirap. Med jordnötssmör och blåbärssylt. Jordnötssmöret är helt ok, för det är inte sötat alls, men blåbärssylten är hemmakokt och sockerstinn och brödet inte bra alls. Men nu åt jag den och den var god och nu är det inte mer med det.

Inga kommentarer: