17 juli 2011

Bär bär bär.



Jag älskar färska bär. Jag älskar inte att plocka bär, men jag älskar färska bär. Alltså ser jag till att plocka som sjutton när jag är hemma hos pappa på sommaren.

Dikena är fulla av blåbär, smultron och hallon och likaså är mina tallrikar. Och så grädde till såklart. Jag får inte nog!

Vi har badat i sjön idag. Jag var lite krukig och gick bara i till halva låren men Theodore var en riktig liten galen fisk som vanligt.

Efter badet åkte vi och handlade massor av godsaker som avokado, nötter, pumpafrön, sojabönor och sardiner i tomatsås. Vi har ätit allt utom fiskarna.

Annars har vi mest myst här hemma. Lekt på gräset och fikat i hammocken. Hemmafixat och ätit god mat. Theo har fått sitta i morfars knä och "kört" bilen på grusvägen som går runt huset. Mycket populärt.
Nu ska jag gå och sova. Eller svettas ihjäl. Imorgon blir det bakluckeloppis!

Inga kommentarer: