07 maj 2011

Hjärtekatts-ledigt. På ett ungefär.

Det har varit lite mycket på sista tiden. Minst sagt. Det här med Hjärtekatten drog ju iväg något enormt, och ingen är gladare än jag såklart, men jag fick lite mer att göra än jag förväntade mig från början. Inte nog med att det trillar in en sådär 10-15 katter om dagen (som ska fotas, märkas, registreras och bloggas, FB:as, twittras osv), det kommer säkert 20-30 mail och FB-inlägg som ska besvaras. Angenämt arbete såklart, men tidskrävande.

Alltså bestämde jag och Susanne, den andra hjärtekattan, att vi skulle ha en Hjärtekatts-ledig helg efter vårt möte med sjukhuset i fredags. Det har gått lite sådär. Varken Susanne eller jag kan hålla fingrarna helt borta, men jag har gjort betydligt mindre än vanligt. Kollat mail men inte svarat. Hälsat på Deisys design. Funderat på att sätta upp flygblad men inte ens skrivit ut dem.

Istället har jag umgåtts med min lite halvkrasslige son medan pappan jobbar helg. Vi slappade hela förmiddagen och åkte in till stan efter lunch. Där hälsade vi, som sagt, på Deisys design, såg en stor fastspänd luftballong, läste böcker på bibblan och handlade lördagsgodis. Sedan åkte vi hem och nu tittar en trött Theo på Thomaståget medan jag lagar helstekt rostbiff med sallad på några blad, fetaost, tomat, avokado, champinjoner och sockerärter. Det kunde varit mycket värre.

Ikväll ska jag fixa med fredagens leverans av Hjärtekatter (det går så himla bra med den där ledigheten) men först ska jag handarbeta framför spännande handboll på teve. Livsnjutaren i mig bara bubblar av längtan!

1 kommentar:

Jennie sa...

Såklart att du förtjänar ett litet break som du har jobbat!! Någon gång måste man ju hämta andan;)
Va härligt ni verkar ha det,du och Theodore,i kväll med god mat och godis! Synd att han har fått tillbaka den där hostan du skrev om,hoppas han kryar på sig snabbt.Jag vet tyvärr alldelesför väl hur jobbig hostan kan vara då Lova i omgångar liddit av den förbannade skiten:(
Lovas pappa är ute och svirar,så även vi är själva...men nu sover hon ju förstås! För min del blir det nu bär med turkisk yoghurt och sedan lite mörk choklad (jag,precis som Caroline äter enligt GI)
Ha en fortsatt fin kväll
Kram från Skåne,Jennie