03 april 2011

Fina-vän-helgen

En ger fart, en tjuter av glädje, en har barnasinnet kvar och en sitter och ser snygg ut. Och jag fotar.
Jag har sån tur som har världens finaste vänner. Två av dem var här i helgen och förgyllde min tillvaro. Marie och Jenny kom med tåget i fredags och nu när de åkt hem igen känns det lite tomt och trist. Men vi har hunnit med massor av mys och snatter och både jag och Theodore har fått fina presenter.

I fredags åkte vi raka vägen från tåget för att hämta Theodore på dagis. Sedan fikade vi semla på kondis innan vi köpte godsaker på Konsum och vuxendricka på Systemet. Sedan snattrade vi hela kvällen. Åt soppa på grillade paprikor. Drack vin till mögliga ostar.

På lördagen åkte vi in till Världskulturmuseet och såg utställningarna Kimono Fusion, Destination X, och Jordlingar såklart. På kvällen åt vi på kvarterskrogen Old Corner, känd för sin veganmeny. Sedan köpte vi enorma mängder godis, glass, läsk och chips, gungade i parken och såg Get Him to The Greek.

Idag var vi bara lata, åt vegetariska frikadeller och gäspade. Sedan vinkade vi på perrongen och så var helgen över. Snabbt gick det. Men fint var det.

Theodore älskar att gunga, och tydligen blir det extra spännande om man gungar i blindo.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Jag ser ju ut som en jätte på den där bilden. Jätten Alf!

Thepas sa...

Hahaha, nej, ingen jätte! Och INGEN ALF! Det har vi ju redan bestämt.