08 mars 2011

Fotoutmaningen som kom, försvann och återuppstod igen

Det var en gång en Thepas som hoppade på en fotoutmaning. Sedan förvandlades hennes hem till en sjukstuga i flera veckor och utmaningen sopades under mattan. Men så plötsligt en dag så mindes hon under vilken matta den låg och vips så kom del nummer två som ett brev på posten. Eller ett inlägg på bloggen.

Fotoutmaning dag 2: Favoritpryl.

Min absoluta favoritpryl utan vilken jag inte kan leva ett normalt liv. Min telefon. En brun HTC Hero med diverse repor och andra skavanker. Men så himla bra. Det är givetvis en väldigt bra telefon men jag använder den till så mycket mer än så. Jag ringer och sms:ar, skickar och läser mail, håller reda på hur fort och långt jag cyklar/går. Den är min väckarklocka och mitt anteckningsblock. Mitt betalmedel på spårvagnen ibland. Och så hjälper den mig när jag går vilse. Utan min telefon känner jag mig naken, blottad, rädd, exposed. Typ.

(Tack till Chris som fotade)
--------------------------------------------------------------------------------------

Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema ”grön”
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

1 kommentar:

Caroline sa...

Å, just som jag bestämde mig för att jag skulle göra listan, så bestämde du dig för att väcka den till liv igen! Kul!

Telefonen, jag håller med dig, den är nödvändig. Men ibland blir jag lite rädd för mig själv, jag tror jag lägger alldeles för mycket tid för att kolla om jag (inte) fått några mail.