17 december 2010

Husliga morgonen i bilder

När mor och son är i karantän får de underhålla sig bäst de kan. Idag har vi försökt vara lite husliga här hemma men det gäller att göra sånt som pojken tycker är roligt. Som att diska och dammsuga. Och behövs det inte dammsuga så kan man ju alltid ta fram lite havregryn ur skafferiet och hälla på golvet. Och peka på dammsugaren.

När pojken ritade fick mamman sticka några julgransprydnadshjärtan. Garnet är Järbo Lady, ett restnystan från ett par sockor jag stickade åt mannen för länge sedan. Stickor 3,5. Mönstret heter Little Hearts och finns på Ravelry. Tanken är att de ska stoppas men jag tycker att de är finare platta. I alla fall i granen.
Lådorna måste sorteras ofta. Gärna varje dag.

De är viktigt att man få till det här med sköljningen rätt. Helst ska man ha två behållare av något slag och så ska vattnet hällas mellan dem.

Och när vi ändå var i köket passade vi på att baka pepparkaksmuffins.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Hej där i stugan!
Du stickar så fint du, tusen tack för paketet här med! :-) Jag vet inte vem som blev gladast, jag eller barnen... :-)
Nu finns de på bild inne hos mig!
De där muffinsarna hade jag kunnat äta upp, allihop. De ser supergoda ut.
Hoppas ni mår bra nu, du o lilleman,
stor kram

Malin sa...

Tråkigt med sjukdagar. Men ni ser allt ut att ha haft det mysigt ändå :)
Hoppas ni är ordentligt friska och krya nu inför jul!

Malin sa...

Tråkigt med sjukdagar. Men ni ser allt ut att ha haft det mysigt ändå :)
Hoppas ni är ordentligt friska och krya nu inför jul!