02 november 2010

Sängbloggning

Nu gör jag som jag borde gjort igår, lägger mig i sängen tidigt. Jag försöker att inte tänka på saker som gör mig stressad, alla de där "måstena" som jag borde göra. Alla beslut jag måste fatta och alla val som måste göras. Och den där eviga hostan.

Istället ska jag ligga här sängen och läsa en bok tills jag blir sömnig, vilket brukar ta en kvart eller så om boken inte råkar vara en i Sookie Stackhouse-serien. Eller något av Vallgren eller Ajvide.
Nu är det Boktjuven av Markus Suzak som står för den litterära förstörelsen. Jag har inte kommit så långt ännu, bara 50-60 sidor, men hittills är den underhållande.

Och så har jag bokat tid för hela familjen på Salong Edward på lördag. Nu ska alla Sharpar bli fina i håret. Jag har inte klippt mig hos en frisör på evigheter så det ska bli spännande. Frågan är bara hur stor förändringen ska bli. Jag tror att det blir lite toppning bara och en klippt snedlugg istället för den här utvuxna stripiga historian. Och lite uppklippt som vanligt.

Eller så klipper jag av allt. Det tål att tänkas på.

Godnatt!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Godnatt till dig med! Själv väntar jag på att tåget ska komma.
Jag har med problem med alla "måsten". Och detta trots att jag är sjukskriven och verkligen bara "borde" rehabilitera mig. Men det är så svårt.
Min sgy sa ngt klokt till mig idag, som kanske kan hjälpa dig, jo att "det räcker att bara DU själv tycker det är ok att ta en vilopaus, eller gå o lägga dig". punkt. Och det kan jag ju övertala mig själv rätt så lätt. Bara inte autopiloten kopplats på och vips står man där med tvätten i ena handen och disken i andra samtidigt som man steker pannkakor, dammsuger och bloggar...
Cooola! Det ska jag öva aktivt på! :-)
sov gott,

KRAM!

Jennie sa...

Stress, funderingar och måsten!Kvinnligt dilemma som även jag brottas med;) Inte ens när man lägger sig för att sova så har man lyckats rensa bort tankarna...nej, då börjar eländet om! Vad har jag missat i dag? Vad måste jag göra i morgon? Å, shit sista dagen för den där räkningen i morgon! Låste jag dörren? HOPPLÖST, var ordet!

Perfekt att ta till en bok när man ska sova och läsa sig sömnig! Funkar 99 av 100 gånger i alla fall;)

Hoppas alla Sharparna blir fina i håret efter frisörbesöket!
Kram Jennie