04 september 2010

Långlördag

Idag har varit en lång men trevlig lördag. Theodore vaknade pigg som en mört klockan halv sju och eftersom vi har gäster på övervåningen (min bror, hans tjej och hennes ettåriga son Milo) höll vi till på nedre plan. Det gick bra till nio ungefär, sedan var pojken så otålig att vi fick gå ut och leka på gården en timme eller så. Sedan kom gästerna ned och vi gick till Konsum för att handla mat till kvällen.

Sedan var det lunch och middagslur för barnen. Vid två var alla barn och vuxna vakna och vi åkte in till stan och tittade lite. Besökarna hade typ aldrig satt sin fot på en spårvagn så det var ju lite exotiskt kan tro. Vi kom hem runt halv fem eller så och barnen for runt en stund på gården innan vi gick in och utfodrade dem. Sedan lekte de fint till läggdags. Jag ställde mig vid spisen och fixade lördagsmiddagsmyset, vi åt, jag diskade och nu sitter jag här och skriver. När jag är färdig ska jag gå upp och vara social och sätta på en film som jag ska sticka till. Då kanske jag orkar se halva i alla fall.

Barnen blev lite baksugna sådär på kvällskvisten.

Den goda maten. Nachostallriken är min barndomsfamiljs nationalrätt.

Fina presenter till Theodore från morbror Erik. Randig tröja och bruna manchesterbyxor från Polarn och pyret. Snyggast på dagis blir han.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej vännen!
Låter som en urmysig dag!!! :-) Härligt!
Åhh vilka fin akläder han fick, lyx!
Hörs snart, måste planera in en "egen-dag".
kram