22 juni 2010

Utan barn till på torsdag

Ja. Ni läste rätt. Theodore är inte hemma. Theodore är i Munktorp hos farmorn och farfarn och ska vara där till på torsdag.

Som jag gruvat mig och oroat mig de senaste veckorna inför de här dagarna, men nu när han har åkt känns det faktiskt ganska ok. Vid den här tiden skulle han i och för sig ha sovit ändå och det kommer nog kännas märkligare imorgon bitti. Ingen pojke som väcker mig och vill sova vidare bredvid mig i sängen. Ingen pojke att äta frukost med. Ingen pojke som vinkar hejdå när jag går till jobbet.

Men det är nyttigt för både barn och föräldrar att vara ifrån varandra lite ibland. Det är vad jag intalar mig. Och snart är han hemma igen. Mammas lilla bebis.

2 kommentarer:

Eleonor sa...

oj, borta i flera dagar. Lina har bara sovit borta en natt. Varit borta ett dygn max blir det väl.

Malin sa...

Det var strongt av er att fixa flera nätter. En natt tycker jag är underbart att få vara själva men vet inte om jag klarat två. Haha! ;)
Hoppas ni har det skönt på er ledighet!